Śrī Durvāsapāda

A Teljesség Gyönyöre

 

Minden létezés kvintesszenciája, a leírhatatlan, s nem a buddha állapota. A leírhatatlan nem mondja mindenre, hogy Az vagyok. Ezt mi mondjuk a szavainkkal, leírhatatlan, vagy megfoghatatlan.

A minden létezés kvintesszenciája csak egy szikrája, egy erős sejtése az igazságnak. Suprabuddha állapotról - bár ez a szó sem adja vissza a pontos jelentését - csak Teljes Szabadságnál beszélünk. A minden létezés kvintesszenciájának állapota a Spontán Tudatosság vagy Bhairava vibráló Gyönyöre.

A Tudatosság vagy Teljes Szabadság nem vibráló gyönyöre az, amit énnek vagy tapasztalónak hívunk, mint az Univerzum visszahúzódásából áradó öröm a minden létezés kvintesszenciájában. A Teljes Szabadság nem öröm, hanem független cselekvő akarat, vagyis Béke. A minden létezés kvintesszenciája viszont olyan, mint egy hatalmas tudati orgazmus. Ez az extázis. A Teljes Szabadság pedig olyan, mint amikor 50 évnyi nonstop fahordás után egyszercsak leveszik a hátadról az összes terhet.

 

Nincs minden és nincs individuális-én. A tantrák nem beszélnek erről sokat, mert míg az öröm valahogyan leírható, a független cselekvő akarat nem. A Tiszta Tudatosság Gyönyöre nem más, mint a Yogikus Realizáció, maga a Teljes Valóság pedig független cselekvő akarat. Ezeknek a teoretikus szintjéhez is szükséged van az Erő ismeretére, vagyis legalább a tiszta tudás elérésére. Amikor a tantrák olyat írnak, pl a Mahānirvanatantra, hogy a megvilágosodás nem érhető el az Erő ismerete nélkül, az nem azt jelenti, hogy kell értened, hogy ki az az Erő. Dehogyis. Az a princípiumok megtapasztalásáról szól. Az az Erő (Śaikti) ismerete, hogy sok sok születés után eljutsz ideáig, ennek felismerésére, de nem állsz meg. Semmilyen praxis nem képes ezt elérni.

 

Az Erő megismerése mindig automatikus, vagyis spontán történik. Az Erő állapota a koronacsakra aktivizálódása, melytől a játék vége még "messze" van. A Gyönyört (ānanda) egyébként talán jól meg lehet közelíteni a fém rugó példájával. Ha el van engedve, kinyúlik és nincs benne feszültség. Vagyis amikor az Univerzum jelen van, akkor nincs Gyönyör, mert az az Univerzum állapotát ölti, a megnyilvánulásét. Azét, amely telis-tele van szenvedéssel, s amely szenvedések sorozata útjelző táblákként elvezetnek a célállomás ajtajáig. Ha a rugót összenyomod egy millisre, akkor az erő szinte szétfeszíti az ujjaidat. Pont ilyen a Gyönyör. Ennek egészen lineáris a megismerése, megértése.

 

A Teljes Szabadságban azonban a szavak alkalmatlanok. Azért mert a példák azt szemléltetik, hogy az Univerzum a Gyönyör hiánya, az Univerzum hiánya pedig értelemszerűen Gyönyör. Ehhez képest a Teljes Szabadság abszolút szabadsága minden ilyen szabályt felrúg. Ezért mondjuk, hogy a Független Szabad Akarat praktikusabb ebből a szempontból. Szabadság, vagyis Béke. Teoretikusan olykor akaratnak nevezzük eleinte, de később az ember megérti, hogy az akaratnak is a szabadság a forrása. Ez Abszolút. Ami még fontosabb: A Yogikus Realizáció és a Transzszal kapcsolatban.

A Yogikus Realizáció az Abszolút (Śiva) gyönyöre, mely a három tudatállapot közben helyezkedik el. Tehát a Yogikus Realizációban van objektív világ, mentális működés (alvás) és mélyalvás is, de ezek a Realizáció miatt ugyanazok. Ez a tökéletes buddha állapota, más néven a felszabadult, aki a Yogikus Realizációt az állapotok közepén is képes tapasztalni. Vagyis felszabadultként tudsz a Valódi Realizációban enni, inni, fát vágni, piálni, szexelni, aludni, futni, írni stb stb... A Transzban NINCS három tudatállapot, csak Tiszta Tudatosság. A felszabadult nem tapasztal Transzt, csak amikor abszolút felszabadulttá válik és amikor eldobja testét élete végén. Vagyis összesen kétszer. Élete közben Spirituális Realizációt tapasztal, akkor amikor nem tanít. Hiszen a Spirituális Realizációban nem lehet tanítani, mert nincs tudatlan, akit tanítani kellene. Ezért mondják, hogy csak egy bolond akar Guru lenni:-) . Mert a Gurunak limitáltságot kell magára öltenie, hogy végezni tudja a Teljes Valóság által adott feladatát.

 

A Gurulétet SOHA nem a Guru választja. Aki nem érte el a tökéletes buddha szintet, vagyis a felszabadultat az csak az állapotok között képes Yogikus Realizációt vagyis a Tudatosság gyönyörét elvezni. Közben nem. Ez a haladó buddha. A Transz megöli a testet és az elmét rövid idő alatt. Olyan, mint a kobraméreg. Ha felszabadult ér el egy Transzt, akkor két dolog történhet. Ha az Abszolút a Guru feladatot szánja neki, akkor a Transzot addig tapasztalja, amíg a teste éppen meg nem hal. Ebben a pillanatban kilép a Transzból és felszabadult vagyis Guru lesz. Ha nem kapta az Abszolúttól a Guru feladatot, akkor a Transz nem inaktiválódik és a yogi egy kis idő után meghal, vagyis eldobja testét és azonnal, maradéktalanul a változatlan és megfoghatatlan Spontán Tudatossággá válik. Az állapotok közben tapasztalható Yogikus Realizáció az Univerzum Gyönyöre, az állapotok között tapasztalható a Tudatosság Gyönyöre. Avagy Gyönyör a Koponyában. Az Univerzum Gyönyöre a gyönyör a világban. Ami a Tudatosság Gyönyörében a koponya, vagyis a gyönyör területe, az az Univerzum Gyönyörében az objektív világ. Ez Bhairava állapota, és nem holmi félelem.

 

A Teljes Szabadság állapota csak annyiban különbség, hogy a minden létezés kvintesszenciájának gyönyöre stabilizálódik az Univerzum léte mellett is. Ami a minden létezés kvintesszenciában meg nincs meg. Ezért előbb erőgyűjtés kell, majd ha ez megvan a minden létezés kvintesszenciában, akkor ez kirobban és megmarad az univerzum léte mellett is. Mert a Teljes Szabadság természete mindig ugyanaz. Ha ez nem így lenne, akkor nem beszelhetnénk megvalósításról, mert a Teljes Szabadság szabadsága elveszne az individuum szamara. Ha azonban a tudatlanság hátterében nem lenne a Teljes Szabadság örök, akkor nem létezne Teljes Szabadság, de akkor tudatlanság sem létezne. Sőt, ami a legdurvább, hogy ez a blog sem az, és Śiva sem mindig Jóság. Mégis van rá lehetőség, hogy ideiglenesen ez eltűnjön, ezt hívjuk Játéknak. Ha ezt megérted, akkor azonnal felszabadulsz, ekkor pedig megérted, hogy ez csak a Teljes Tökéletesség játéka volt és nem változott semmi. :) Mi sem egyszerűbb, ugye? :) Emellett pedig élvezzetek a Játékot, mert az is Śiva. Ennek a megértésnek eszközét hívjuk buddhinak.