Amrīta Gītā 

Szanszkrit nyelvről angolra írta és fordította:

Sri Swami Sivananda


Az Isteni Élet Társaság alapító Acharyája.

Angolról magyarra fordította:

Śrī Durvāsapāda

 

________________________________________


Negyedik kiadás: 1998 (1000 példány)
World Wide Web (WWW) kiadás: 1999
WWW site: http://www.dlshq.org/download/amrita.htm
E kötet ingyenes szétosztása a szeretet nevében van.
© Az isteni élet Társaság Kiadójától
Az isteni élet TÁRSADALOM
© Durvasapada szabad fordítás 2012

HIVANANDANAGAR-249 192
Distt. Tehri-Garhwal, Uttar Pradesh,
Himalája, India
________________________________________

 


TARTALOM

 


Invokáció …………….. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .....iii
Hatha-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1
Karma-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
Japa-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3
Nāda-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Bhakti-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
Rāja-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..7
Ĵńāna-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Adhyātma-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Kundalinī-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Mantra-yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...............................16

 

 

 

Invokáció

 

Az Amrīta Gītā, vagy Halhatatlanság Szózata, egy áldás annak az igazság keresőnek, aki a lelki élet szakadatlan útját kívánja járni. Ezért e kötet tökéletesen megfelel minden aspiránsnak, mivel dióhéjba sűrítve tartalmazza a yoga sādhana alapos spirituális ismeretét. Az elméletei alapoktól egészen a gyakorlati megvalósítás szintjéig. Lényegét tekintve a szentírások krémjét tartja a kezében a kedves olvasó, amelynek napi olvasása nagymértékű titkok felfedezését biztosítja.

Az Amrīta Gītā tehát olyan Szentírás, mely a sādhaka (kezdő gyakorló) számára Svadhyayának minősül, vagyis áldozati tanulmány.

Sri Swami Sivanandaji Maharaj utánozhatatlan módon fűzte össze ezt a jellegzetes stílusú kis könyvet, melynek lényegét valamennyi hindu vallás tanítja. Nagyon erős Yoga füzért alkotott az írásával és fordításával, remélve, hogy egyszerre emeli és inspirálja az olvasót.

Az Amrīta Gītā elmondja, hogy mit kell tudnia és gyakorolnia egy sādhakának. Továbbá megnyitja az utat a hallhatatlanság felé. Napi tanulmányozása során, különösen a reggeli brahmamuhurta meditáció előtt értékes ez a szentírás, mert felébreszti az olvasóban szunnyadó szellemi erőket. Ez ösztökéli a sādhakát arra, hogy egyre intenzívebb odaadással gyakorolja a spirituális sādhanát, és végeredményül eljuthat a hallhatatlanság birodalmába.

 

 

 

I. Adhyaya

 

Hatha-Yoga
 
 
 
1. A Hatha olyan kitartó gyakorlatot követel, melynek látható eredménye csak az adott tárgy összpontosítása révén érhető el. "Ha" és a "tha" jelentése: „Ha” a Nap és „tha” a Hold, ahol a prāna és az apāna vayu összekapcsolásával elindítható a folyamat. Egyik tudatos gyakorlása a másik nélkül üres légzés csupán.
 
2. A Hatha-yoga érinti a testet a prāna által. Segíti és ellenőrzi azt.
A prāna felelős az āsana-k és a prānayāma gyakorlatokért.
 
3. A Hatha-yoga önmagában nem cél, hanem a buddhi eszköze.
A meditáció is csak segíti elérni a samadhit, vagyis a szupertudatos állapotot.
 
4. A Hatha-yoga gyakorlatsorozat felébreszti a kundalĭni-saktit, ami ott szunnyad a mūladhāra ćakra pontjánál.
 
5. Hat ćakra vagy lótusz-kehely van a szervezetben. Ezek a következők; muladhara (a végbélnyílás közelében), svadhīsthāna (félúton a mūladhārától a manipura felé, ami a köldöknél található). Anahata ćakra a szív tájékon, vishuddha a nyak és az ajna (harmadik szem) terében a két szemöldök között, és sahasrāra vagy ezer sziromból álló lótusz (ćakra) korona a fejtetőn.
 
6. Amikor a sushumnā felébred és minden ćakra megnyílik, akkor a kundalĭni áthalad a ćakra-kon, és csatlakozik a sahasrāra-hoz, ahol Lord Siva székel.
 
7. A Hatha yogi ismerje meg az āsana-kat, prānayāma-t, bandha-t, mudrā-kat és a sad-krĭya keretében szakértőjévé válik mindezeknek.
 
8. Három fontos nadi van a szervezetben; īda, pīngala és sushumnā.
 
9. Ida a ćandra-nadi. Ez hűti a testet. Ez áramlik a bal orrlyukon.
 
10. Pīngala a surya-nadi. Ez felmelegíti a testet. Ez áramlik át a jobb orrlyukon.
 
11. Amikor a sushumnā nadi mindkét orrlyukon átáramlik, serkenti a meditáció erősségét, ami agni-nadit eredményez.
 
12. Elérni a jó egészséget a yoga gyakorlatokon keresztül, az nem cél, hanem előfeltétele a valódi yogának. A yoga āsana-kat és a prānayāma-t jó egészség nélkül, hogyan lehetne kivitelezni, hogyan sikerülhet olyan vállalkozás, mint a meditáció?
 
13. Gyakorold a yoga āsanákat és a prānayāma-t éhgyomorral a kora reggeli órákban.
 
14. Legyen mértékletes az étkezés és az alvás. Akkor lesz sikered a Hatha-yogában.
 
15. Legyen rendszeresség a gyakorlatban. Minden gyakorlatsor szabályát tartsd szemelőtt. Ez a pontos kivitelezésben mindennél fontosabb.
 
16. Igyál egy pohár tejet az āsanák befejezése után.
 
17. Várj egy fél órát az āsanák befejezése után – pihentető savāsana-ban -, mielőtt elkezdenéd a fürdést.
 
18. Az prānayāma-t ne az āsanák előtt gyakorold, mert a test akkor még nincs ellazulva, nincs felkészítve a befogadására. A testet nem kifárasztani kell, hanem megnyugtatni. Nyugalmi állapotban (amikor nem zihált) simulékonnyá válik.
 
19. Tölts fél órát naponta az āsanák és a prānayāma gyakorlatában. Ez ad neked egészséget, életerőt és vitalitást. Így eltávolodik az összes betegség.
 
20. A sad-krĭya a Hatha-yoga legfontosabb elemei közé tartozik. Ezek a következők; dhautī (gyomor tisztítása), bastī (vizes anus borogatás), netī (orrlyukak megtisztítása egy szál segítségével), naulī (a hasi izmok manipulálása), trātaka (tárgyak nézése), kapālabhatī (koponyatisztító légzés).
 
21. A sīrshāsana a királyi gyakorlat. Ez erősíti az agy és az agyi központot és javítja a memóriát. Továbbá segíti a brahmachāryat az intellektus fejlesztésében.
 
22. Sarvanga, hala és ardhamatsyēndra āsanák felelősek, hogy a gerinc rugalmassága megmaradjon. Sarvanga fejleszti a pajzsmirigy ellenálló képességét és megadja a jó egészséget. Hosszú élettartamot ad a brahmachāryanak (önmegtartóztatónak).
 
23. A Paschīmottanāsana csökkenti a testzsírt és segíti az emésztést. Tehát nem mayurāsana.
 
24. Bhujanga, salabha és dhanur āsanák eltávolítják a székrekedés kiváltó okát és a reumáért felelős pontokat feljavítja, illetve abból visszaállítja az egészséget.
 
25. A relax ellazít minden izmot. Ez a savāsana. Erre szükség van minden āsana a végén.
 
26. Ujjayī, sītkārī, sukha-purvaka, suryabhēda ez mind más típusú prānayāma. De a prānayāmák legmagassabika a kevala-kumbhaka, melyben csak a mesterek érnek el eredményeket.
 
27. Puraka a belégzése a légzésnek, a kilégzés rechaka; kumbhaka a megtartása. A kumbhaka hosszú életet és energiát ad.
 
28. Sītalī prānayāma hűti a testet és tisztítja a vért. Bhastrīka melegíti a testet; ez eltávolítja az asztmát és a túlzott testsúly csökkenés okozóját.
 
29. Gyakorold a bhandatraya prānayāma-t. Ez magában foglalja mula-bandhát, vagyis a végbélnyílás összehúzódását. Jalandara-bandha vagy az áll lezárásakor, és az uddīyana-bandha, a has hátrafelé húzódása végén a kilégzést.
 
30. A Maha mudra fontos mudra. Ez eltávolítja a lép, emésztési zavar, székrekedés kisarjadását.
 
31. Gyakorold a yoga-mudra-t naponta. Ez egy tökéletes gyakorlat, mely helyreállítja a hasi szerveket.
 
 
Így végződik a Hatha-yoga.
 

 

 

 

 

II. Adhyaya

 
Karma-Yoga
 
 
1. Minden munkában imádjátok az Urat.
 
2. Mert a Karma-yoga önzetlen cselekvés nélkül csupán önös (ānava) tett, és annak várható gyümölcse keserű méz.
 
3. A jó tettek a Karma-yogában eltávolítják a szennyeződéseket az elmeközegből. Ez egy igen erős tisztító gyakorlat, mely a szívre is hatással van.
 
4. Amennyiben a Karma-yoga tisztító gyakorlatát elvárásnélküliség kíséri, akkor az elme felkészül az isteni kegyelem (anugraha), az isteni Fény és az isteni bölcsesség (jnāna) befogadására.
 
5. Lásd Istent (Brahman) minden névben és formában. Ime, minden teremtmény az Egyetlen Úr végtelen tulajdonságát tükrözi vissza.
 
6. Oszd meg másokkal, amit a szentek és a bölcsek tanítottak a szent iratokban (sāstra-k). Ezért tisztelettel hódolj a bölcsek (rishi-k) előtt.
 
7. Szolgáld a testi-szellemi betegeket és a gyámoltalanokat. Szolgáld a szegényeket. Szolgáld a szüleid. Szolgáld az Anyatermészetet (prakrti). Tálald az emberiség számára az ok-okozati összefüggés (karma) általános jellemzőit és annak láncolatát (samāra), és a bölcsek által nyújtott megoldás lehetőségét a felszabadulásra (moksa).
 
8. Mindig tüzetesen vizsgáld a belső motivációd eredetét és annak eredményét. Ezáltal megszűntethetőek az önző indítékok (sanskāra).
 
9. Belső munka nélkül minden tett csupán egoizmus (ahamkāra). Ápold az Úr iránti önátadást (nīmītta-bhava), és érezd, hogy eszköz vagy az Úr kezében.
 
10. Minden tevékenység létrejöttét, és azok gyümölcsét az Urat illetik.
 
11. Így az egyenlőség meglátása (tett és gyümölcsei között, a jiva és Siva között) kiegyensúlyozottá teszi a lelket, az öröm és fájdalom, nyereség és veszteség, siker és kudarc közepette is.
 
12. Ez segíti fejleszteni az érzéktárgyakkal szembeni rugalmasságot, melynek felismerésekor az Önvaló meglátása (Ātmā-bhava) a Mindenütt jelenvalóságot (Narayana-bhava) tükrözi vissza.
 
13. Sitaram, Radhēshyām vagy Hare Rama recitálása munka közben mindig az Úr jelenlétét idézi fel.
 
14. Add fel a megzavarodás (abhīmāna) minden változatát. Szüntesd meg a lemondásból származott zavarodottságot (vaīrāgya- abhīmāna), a szolgálat kényszerszerűségét (sēva- abhīmāna), az aszketizmus őrületét (tyagi- abhīmāna), az „én cselekvés eszményét” (kartritva- abhīmāna), a férfi-nő- közti különbözőséget, és az orvos-bíró- gőgjét (abhīmāna).
 
15. Ne engedd, hogy a hála és megbecsülés elvárása megfertőzze munkád eredményét.
 
16. Tevékenységeidet a kötelesség kedvéért végezd, ne hozományért.
 
17. Soha ne mondjuk: "Én segítettem neki, hogy ő jóemberként éljen". Míg, akin segítettünk a következőt érzi és gondolja:"Ez az ember lehetőséget adott nekem, hogy szolgáljam általa Istent."
 
18. Lásd meg a lehetőséget a szolgálatkészségben. Soha ne veszítsd szem elöl az önzetlenséget.
 
19. Aki műveli a kedvesség, szeretet, nagylelkűség, társadalmi és vallásos jellegű tulajdonságokat, valamint nem hagyja kibontakozni az önzés (anava) csíráit, az ellenőrzés alatt tartja érzékeit, önuralmat gyakorol, melynek főbb ismérvei az együttérzés, tolerancia és irgalom az élőlények iránt. Ezek azok a képességek, melyek a karma yogit jellemzik.
 
20. Kerüljük a kemény szavakat, melyek sérülést okoznak, és az égető vagy fagyasztó kritikát.
 
21. A Természet tudója kezelje a szegényeket ingyen. A védelmező hivatkozhat arra, akinél a többlet van, de a szegények javára. A tanító ne oktassa a rossz szándékú ifjat, inkább adjon neki könyvet.
 
22. A háztartásban lévő gyógykészítményeket csak jogorvoslatra tartsd otthonodban.
 
23. Ha valaki akut fájdalomban szenved, fájdalmát balzsamos kezeléssel enyhíthetjük. A balzsam az Úr azon szerve, amely folyékonyságának köszönhetően energikusan táplál, és kívülről felszívódva fertőtlenít.
 
24. Mindezek értelmében ne az alantas különbségeket keresd a munkák között, hanem tiszteletre méltón lásd el a feladatod.
 
25. Adományozz azoknak a rászorultaknak, akik a megélhetésükért nem tudnak eleget tenni, mert önhibájukon kívül szegények vagy rokkantak.
 
26. A fizikai és a szellemi; éhezőnek adj ételt, meztelent öltöztesd fel. Szállásold el az árván maradtakat. Tisztítsd meg előttük az utat, hogy akadálymentesen haladhassanak.
 
27. A Karma háromféleképpen nyilvánul meg: sanchita, prarabdha és agami vagy krĭyamana.
 
28. A sanchita a korábbi születésekben felhalmozott és áthozott tettek tárháza. A prarabdha pedig azon része a Karmának, amely a jelenlegi életet eredményezi. Végezetül az agami, amely a jelenlegi cselekvést határozza meg.
 
29. A Brahma-ĵńāna (Brahman tudója, aki a Brahmanban sziklaszilárdan megállapodott, a tudás tüzével) kioltja a sanchita csíráit. Általa a prarabdha örömtelivé válik, és az agami mentes lesz a kötőerőktől, valamint az egoizmus súlyától.
 
Ne ragaszkodj a tetteidhez, tanuld meg elengedni, hogy bármikor fellélegezhess.
 
30. Amint vetsz, úgy aratsz. A jó erény boldogságot ad, fájdalmat pedig az Önvaló „alatti” tévképzet.
 
31. A sorsod irányítója Te magad vagy. Te vagy a cselekvés elindítója, melynek eredménye a szokás. Te vagy a szokás, mellyel azonosulsz, eredménye a karakter; a karaktereddel vetsz, a sorsoddal aratsz.
A végzeted a Te kezedben van. A fesztelen vágyakat (mūladhār-kama-sarvophādī-vīnīrmuktam) - melyek mindezek kiváltó oka -, változtasd meg a gondolkodásmódoddal. A sorsodon így kerekedhetsz felül.
 
32. Ha gondolataidban ember van jelen, ember leszel. De ha gondolataidban Brahman lakozik, akkor az azonosság révén Brahmanná fogsz válni. Ez az örök isteni törvény (Sanātana-dharma), mely a lélek igazi küldetése.
 
33. Ha nincs tevékenység, ha nincs az „énnek” indítéka, nem lesz tett, mely kötődést adna.
 
34. A Sāstra-k és a szentek saját tiszta lelkigyakorlataikkal mutatnak rá, hogy mi a helyes, mi a rossz. Kövesd őket, mert ez a kötelességed.
 
35. Egy én-központú ember egyedüli gondolata: "Én vagyok a cselekvő". Valójában ez a Gunák játéka vagy a Prakriti mozgása az Értelemben (brahma-ksētra). Az Ātman nem cselekvő, ezért azt a látszatot kelti, mintha alantas módon (akarta) vonakodik és a tétlenség (nīshkrĭya) állapotában lenne.
 
36. Minden lény iránt önzetlenül gyakorold a rendeltetésük iránti tiszteletet (svadhana), valamint a kasztbeli kötelesség tudatot (vārnashram-dharma), az egoizmus jelenléte nélkül. A tiszta szív ez által elérhetővé válik. A Brahman Ismerete majd elhozza a hajnal szépségét a szívedben.
 
 
 
 
Így végződik Karma-Yoga
 

 

 

 

III. Adhyaya

 

Japa-Yoga
 
 
1. A vaskorban az Isten-megvalósítási módszert a könnyű Japa-yoga teszi lehetővé.
 
 
2. A japa-yoga végzése során egy mantrát vagy az Úr valamely nevének recitálásával teljes önátadás (bhava) és átérzés tapasztalható.
 
 
3. Az elmeközeg tisztítását végző japa-yoga segít a rossz tettek lerakódásainak eltávolításában, valamint rajongást fejleszt, és szemtől-szembe állít az Úrral.
 
 
4. Minden név rendelkezik valamely erővel, mint ahogy a tűz rendelkezik az égés természetével, úgy az isteni névben lakozó hatalom képes a bűnök és a vágyak felperzselésére.
 
 
5. Ezért az Úr neve minden tiszta dolgok közül a legtisztább, és minden kedves dolog közül a legédesebb.
 
6. Az Úr neve a Samsara vizén átsikló hajóhoz hasonlatos. Ez lényegében az elme hullámzásait megtörő eszköz.
 
 
7. Ehhez segítségül szolgál a mantra újra és újra ismételgetése, melynek következtében fokozódik a lelki erő és fejleszti a magasabb szellemi benyomásokat (samskāra).
 
 
8. Mananaat Trayate iti Mantrah: "A mantra valamire történő folyamatos gondolás vagy emlékezés (manana), mely megvéd minket, vagy megszabadít az élet és halál körforgásából.” A mantrát azért nevezik így, mert ezt (a hatást) mentális folyamattal érjük el.
 
9. A mantra ismétlése fokozza a vibrálás erejét. Ezért a vibráció emelkedése meghatározza az adott forma megjelenését. Így az „Om Namah Sivaya” az Úr Siva formáját eredményezi elménkben; az „Om Namo Narayanaya” pedig az Úr Hari formáját.
 
 
10. Ezért Isten nevének dicsősége az értelem okfejtésén át nem érhető el. Csak az tapasztalhatja meg, aki biztosan képes a hit és az odaadás állandó útján járva megvalósítani.
 
 
11. A japának három fajtája létezik; Az ismétlés először szóbeli (vācika vagy vaīkhari-japa), ekkor tárgya a mantra a maga nyers, „alvó” formájában; a második stádiumban a mantrát immár nem ejtjük ki, noha kiejtésének vázlata megmarad (upāmsu-japa); s végül a harmadik stádiumban az ismétlés tisztán mentális (mānasa-japa). Ekkor a mantra hangból szellemi aktussá válik, és operatív voltának feltétele elvileg magvalósul.
 
 
12. A mentalisan ismétlődő japa (mānasa-japa), tehát jóval erőteljesebb, mint a kimondott japa.
 
 
13. Kelj fel hajnali 4 órakor, és végezd a japád két órán át. Az Isten „órája” ez (brahma-muhurtha – áldott időszak, prānamāya előtt), mely a legkedvezőbb a japa és meditáció gyakorlatára.
 
 
14. A japa-yoga előtt érdemes teljes tisztulást végezni, de ha nem tudsz fürdőt venni, akkor csak mosd meg a kezeid, a lábaid, az arcod és a törzsed, azután ülj le a gyakorlathoz.
 
 
15. Arccal az északi (Kubēra-boldogság) vagy a keleti (Indra-jólét, vagyon) irányba szembe foglalj helyet (vastu-purusha), mert ez növeli a japa meditáció hatékonyságát.
 
 
16. Ennek érdekében kusha fűre vagy szarvas-bőrre ülj, melyre fehér ruhát is teríthetsz. Ez stabilan tartja a test energia ellátását.
 
17. A japa előtt végezz néhány imát (upāsana).
 
18. Legyen egy stabil pózod. Az āsana-jaya a végső stádium, amely a test feletti győzelmet biztosítja minden āsana végén. Ezért képesnek kell lenned a padma-āsana, siddha-āsana vagy sukha-āsana megingathatatlan állapotában lenned, akár három órán át.
 
19. Mikor a mantrád ismétled, olyan érzést vagy mentális tartást eredményez, melyből tudni fogod; az Úr a szíved mélyén honol, és az Ő tisztasága (sattva) az elméd vásznán végig folyva, a mantra erejével szíved megtisztítja, így oltja ki a vágyak és a gonosz gondolatok utáni sóvárgását.
 
20. Elsietve ne végezd a japa-yogát, mert hasonlatos leszel ahhoz a vállalkozóhoz, aki sietteti a határidős munkáját. Csináld lassan és türelmesen, szeretetteli odaadással (bhava). Elméd egy pontra való fokuszálásával céltudatossá válsz.
 
 
21. Ügyelj a mantra kiejtésére, hogy érthető és hibáktól mentes legyen. A gyors vagy szakadozott ismétlés nem hozza meg a kívánt eredményt.
 
 
22. A japa használata közben a gördülő gyöngyök ne érintsék a mutatóujjat. A hüvelykujj és a gyűrűs ujj sodorja a malát, és ha a számlálás véget ér, a Merutól (Hatalmas hegy, a mala csúcsától) visszafelé haladjunk. A kézfejet ekkor takarjuk el a külvilág elől.
 
23. Légy éber. Figyelmedet tartsd a japán. Amikor az alvás megpróbál felülkerekedni rajtad, állj fel.
 
24. Mielőtt elhagynád az ülőhelyed, befejezésképpen néhány malat (ebben az esetben bűnök felajánlását) végezz a feloldásért.
 
25. Mala (rózsafüzér) olyan, akár egy ostor, amely ösztökéli az elmét Isten felé.
 
 
26. Valamely japa működik mala nélkül. E mellett is elszáll idő.
 
 
27. A meditációd mellet is gyakorold a japát. Ez a japa-sahita-dhyana (kántálással együtt végzett meditáció). Amikor a japa csökken, és a meditáció felerősödik, majd megállja a helyét önmagában is, úgy hívják japa-rahita-dhyana (kántálástól mentes meditáció).
 
28. Egy nap folyamán égy ülésszakot végy fel; a korai szakaszban reggel, délben, este és végül éjszaka.
 
 
29. Az Úr Visnu bhaktája az „Om Namo Narayana” mantrát ismételje, az Úr Siva követője pedig az „Om Namah Shivaya”-t, az Úr Krsna odaadó szolgája az „Om Namo Bhagavate Vasudevaya mantrát; valamint az Úr Rāma híve az „Om Sri Ramaya Namah” vagy az "Om Sri Ram Jaya Ram Jaya Jaya Ram" mantrát. Az Anyaisten (Dēvi) hódolója pedig a Gayatri és Durga mantrát.
 
 
30. Jobb, ha egy mantrát, egy istenséghez mondasz. Ahogy az Úr Krsnához a Ráma mantra tartozik. Ez nincs másképp Siva, Durga vagy Gayatri esetében.
 
 
31. A lelkigyakorlat legfontosabb eleme a japa. Napi rendszerességgel ugyanazon a helyen és időben végezd.
 
32. Egy időszakban meghatározott, az előírásoknak megfelelő számú mantrát kell ismételni (purascharana), mely akár több százezer szótagú is lehet (mantra-aksara-laksa).
 
 
33. A japának olyan szokássá kell válnia, amely még alombéli állapotban is kifejtheti hatását.
 
34. A Japa-yoga a legegyszerűbb, leggyorsabb, legbiztonságosabb, legélesebb és legértékesebb az Isten-megvalósítás elérésének útján. Dicsőség az Úrnak! Dicsőség, dicsőség az Ő nevének!
 
 
35. Ó ember! Végy menedéket a szent névben. Az Úr (nami) és az ő neve (nama) elválaszthatatlanok.
 
Így végződik Japa-yoga.
 
 
 
 
IV. Adhyaya

 

Nada-Yoga

 

1. A Hang segít, abban hogy könnyen kontrollálhasd az elmét. Amikor az elme magába szív egy dallamos hangot, nem fut többé érzéki tárgyak után.

2. Van a Japa és van az Ajapa Japa, vagyis soham a lehelet hangja.

3.Gyakorold a Pranayamát egy vagy két hónapig. Egyértelműen hallani fogod a tíz hangot (Anahata hangok) és élvezed a lélek zenéjét.

4. A hang, amit hallani fogsz belső hang, vagyis külsőleg nem érzékelhető. De amikor ezt meghallod, szinte megsüketülsz a külső hangok számára.

5. Ülj Padmāsana , Siddhāsana vagy Sukhāsana pózba. Torlaszold el a füleidet a hüvelykujjaiddal. Ez Shanmukhi Mudra vagy Vaishnavi Mudra.

6. Most hallod az Anahata hangok zenéjét. Ebből csodálatos koncentráció fakad.

7. Hagyj fel minden világi gondolattal. Győzd le a szenvedélyt. Legyél közömbös minden érzéki tárgyakkal szemben.

8. Gyakorold a Yámát (önuralom), vagy Sadacharát (helyes magatartás), koncentrálj a hangra, amely megsemmisíti az elmét.

9. Az első hang Chini, a második pedig megváltozott Chini, a harmadik hang egy harang, a negyedik olyan, mint egy kagyló.

10. Az ötödik, mint egy lant. A hatodik olyan, mint a cimbalom. A hetedik olyan, mint egy fuvola.

11. A nyolcadik olyan, mint egy dob. A kilencedik olyan, mint egy Mridanga. A tizedik olyan, mint a mennydörgés.

12. Hallgasd meg a hangokat a jobb füllel. Változtasd meg a koncentrációt a teljes finom hangra összpontosítva. Az elme hamarosan felszívódik a hangban, s rejtett dolgok tudása tárul fel előtted, ha meghallod a hetedik hangot.

13. A Para-Vak hangját is hallani fogod, ha meghallod a nyolcadik hangot.

14. Az isteni szemet is ki tudod nyitni, ha meghallod a kilencedik hangot.

15. Elérheted Para Brahmant, ha meghallod a tizedik hangot.

16. A hang felszámolja az elmét. Az elme eggyé válik a hanggal, mint a tej vízzel.

17. Ekkor egyé válsz Brahmannal vagy Abszolúttal, és eléred az örök boldogság székhelyét.

 

Így végződik Nada yoga

 

 

 

V. Adhyaya
 
Bhakti-Yoga
 
1. Isten a szeretet. A szeretet Isten. Isten a nektár. Isten a Prēma.
 
 
2. A Bhakti a legfőbb szeretet Isten felé. Ez a szeretet a szeretet kedvéért. A bhakta egyedül Istent akarja. Nincs ebben önző elvárás.
 
 
3. A Bhakti a legnagyobb hatalom ezen a földön. Ez a tiszta szív áramlása. A szeretet megváltja és megmenti és megtisztítja a szívet.
 
 
4. A Rajongás a mag. A hit a gyökér. A szentek szolgálata az eső.Az Úrral való közösség a gyümölcs.
 
 
5. A Bhakti kétféle lehet, azaz, Apara Bhakti (alsó típusú odaadás) és a Para bhakti (a legmagasabb Bhakti vagy Isteni Szeretet).Rituális hangzavar és fények pompája az Apara Bhakti tartozékai.
 
 
6. A Para Bhaktiban nincs rituális istentisztelet. A bhakta felszívódik Istenben.
 
 
7. A Isteni Szeretetben a bhakta teljesen megfeledkezik magáról.A bhaktának csak Isten tölti ki a gondolatait.
 
 
8. Para Bhakti és a Jnana egy. A végén Bhakti beleolvad a bölcsességbe. Az Elme számára váltak ketté,hogy a megismerés létrejöjjön.
 
9. A Bhakti fokozatosan növekszik ahogy nő egy virág vagy egy fa a kertben. A Bhaktit fokozatosan ápold a szíved kertjében.
 
 
10. A hit szükséges az Isten-megvalósításhoz. A hit csodákra képes.A hit hegyeket mozgat. A hit eljuthat a az Úr belső kamráiba, ahova hitetlen nem mer belépni.
 
 
11. Japa, Kirtan, ima, szentek szolgálata, szentkönyvek tanulmányozása, odaadás.
 
 
12. Szattvikus élelmiszer felajánlása. tej, gyümölcs, stb, mindezek segítik az odaadás útját járni.
 
13. A gonosz társaság ellensége az odaadásnak. Add fel gonosz társaságot. Vedd igénybe a Satsangát vagy a szentek társaságát.
 
 
14. Kérjétek az Urat így;”Ó Imádat, Együttérzés és Szeretet Ura! Adj hitet és odaadást. Segíts, hogy Lótuszlábaid elé borulhassak, és elmémet rád tudjam rögzíteni. Add, hogy állandóan tudjak emlékezni rád. Had énekeljem mindig a Te Dicsőséged. "
 
 
15. Az Úr neve jelenti az egyedüli menedéket. Az Önvaló támasza, menedéke-és lakhelye. A Név: isteni nektár.Nama és Nami elválaszthatatlanok.
 
 
16. Tarts magad elé egy „az Úr formáját, megjelenítő képet” és próbálj koncentrálni rá, pl az arcára vagy a lábára vagy a teljes képre. Ezután vizuálisan tedd láthatóvá a képet a szívedben, vagy a két szemöldököd között.
 
 
17. Ismételd meg az „Om Namah Sivaya”, mantrát szellemileg, néha verbálisan, amikor az elméd vándorolásba kezd.
 
 
18. Az ötféle Bhava létezik: Santa Bhava, Dasya Bhava (úr-szolga kapcsolat), Vatsalya Bhava (apa-fiú kapcsolat), Sakhya Bhava (barátság), Madhurya Bhava (szerető és szeretett kapcsolat).
 
 
19. Bhísma volt Santa Bhava; Hanuman volt Dasya Bhava, Jayadeva és Gauranga volt Madhurya Bhava, a gopik volt Sakhya-Bhava, Arjuna és Guha voltak Sakhya Bhava, Yasoda és Vishnuchitta volt Vatsalya Bhava.
 
 
20. Bármilyen Bhava legyen is, amely megfelel a temperamentumodnak,tovább lehet fejleszteni újra és újra.
 
 
21. Gyakoroljuk az odaadás kilenc módját a Nava-vidha Bhaktit:
 
 
Sravana (az Úr Lilájának hallgatása).
Kirtan (Az Úr nevének éneklése).
Smarana (Istenre emlékezés).
Padasevana (A lótuszláb szolgálata).
Archana (virágok ajánlása).
Vandana (leborulás).
Dasyam (szolga-Bhava).
Sakhya (barátság).
és Atmanivedana (önátadás).
 
 
22. Mondd az Úrnak: "Tied vagyok, legyen a te akaratod." Érezd, hogy eszköz vagy az Úr kezében, hogy az Úr működik az elméden, a testeden és az érzékeiden keresztül. Ajánld fel az összes tevékenységedet és annak gyümölcseit az Úrnak. Ez a módja annak, hogy önátadás megvalósulhasson.
 
 
23. Egész héten friss tejet és friss gyümölcsöket fogyassz, és figyeld a csendet. Ne Japázz ilyenkor, hanem csendben intenzíven meditálj.
 
24. A Manaszikus Puja vagy mentális imádat nagy segítséget nyújt az odaadás növelése és koncentráció elérése terén. Ajánlj fel virágokat, tömjént, stb elmebélileg az Úrnak.
 
 
25. Minden házat tekints úgy, mintha egy temploma lenne az Úrnak, minden keresetet tekints úgy, mintha az Úr áldása lenne.Minden fény, az Úr Fénye, minden szó, amit a Japa alatt kiejtesz: az Úr neve, a napi sétád az Úrral való járásod. Ez egy egyszerű módja az istentiszteletnek,ami a Bhaktiban el van rejtve.
 
26. Miért mossam lábad szentelt vízzel Uram? Hiszen a nagy Ganga mossa lábaidat. Miért adjak neked helyet? Hiszen Te mindenütt jelen vagy és jelenléteddel mindent áthatsz. Miért gyújtsak fényeket neked? Hiszen a Nap és a Hold a Te két szemed! Miért kínáljak virágot neked? Te képezed a virágok lényegét -ez Para Puja.
 
 
27. Érezd az Úr jelenlétét mindenütt. Ő lakozik a szíved mélyén is. Ő irányítja a levegőt az orrodba, ő csillog a szemedben. Ő közelebb van hozzád, mint a nyaki vénád. Lásd Őt minden arcon.
 
 
28. Borzongás (Romanchana) könnyek a szem (Asrupat) izomrángás (Kampan), Svarabhanga (a hang elcsuklása) ismertetőjegyei az odaadásnak.
 
 
29. A realizált Bhakta mentes a vágytól, önzéstől, az „enyém” -től, a gyűlölettől, a féltékenységtől, a kapzsiságtól. Telve van az alázat, az együttérzés és a kedvesség nektárjaival. Istent látja minden lényben, minden tárgyban. Ő az egyenlő látás és kiegyensúlyozott elme.
 
 
30. Draupadi volt az Arta-Bhaktini; Nachiketas volt a Jijnasu-Bhakta; Dhruva volt az Artharthee-Bhakta; Suka Deva volt a Jnani-Bhakta; Prahlada pedig egy teljesen Nishkama Bhakta volt.
 
 
31. A Bhakti immortalizáló nektárt tartalmaz. Ez istenséggé alakítja át az embert. Ez teszi őt tökéletessé. Ez visz az örök béke és boldogság felé.
 
 
Így végződik a Bhakti-yoga
Vagyis az Odaadás útja.
 
 
 
 
 
IV. Adhyaya
 
Raja-Yoga
 
1. Raja yoga egy egzakt tudomány. Célja, hogy ellenőrzése alatt tartson minden gondolat-hullámot vagy mentális módosítást.
 
 
2. Ahol a Hatha yoga véget ér, ott kezdődik a Raja yoga.
 
 
3. A Hatha Yogi az ő testén és lélegzetén kezdi Sadhanáját. Ezért gyakorol ászanákat és Pranayamát és a Prana ellenőrzése révén megpróbálja irányítani az elmét.
 
 
4. A Raja Yogi az elménél kezdi Sadhanáját. Elkezdi a meditációt és megpróbálja irányítani az elmét.
5. A Raja Yoga nyolc tagja : Yama (önfegyelem), Niyama (önuralom), Asana (testtartás), Pranayama (légzésszabályozás), pratyahara (érzék visszavonás), dharana (koncentráció), Dhyana (meditáció) és Samadhi (szupertudatos állapot).
 
 
6. Yama öt részből áll, azaz, Ahimsa (nem ártás), Satyam (igazmondás), Asteya (nem lopás), Brahmacharya (cölibátus) és Aparigraha (nem kapzsiság).
 
 
7. Niyama betartása is öt részre bomlik: Saucha (külső és belső tisztaság), Santosha (elégedettség), Tapas (megszorítások), Svadhyaya (a szentkönyvek tanulmányozása és a mantrák ismétlése), Ishvarapranidhana (önátadás Istennek, és istentiszteleti szertartás).
 
 
8. Ahimsa lehet a tökéletesen ártalmatlan és pozitív szeretet is.Ez eltávolítja az ember brutális természetét és erősíti az akaratot.
 
 
9. Aki meditációs gyakorlatot akar végezni erkölcsi tökéletesség, (Yama-Niyama) nélkül, az kudarcot fog vallani, mert nem tudja beszerezni az alaptulajdonságokat a sikeres meditáció eléréséhez.
 
 
10. Először az elmét tisztítsd meg a Yama-Niyama gyakorlatok által. A gyakorlat pedig a rendszeres meditációba érjen. Akkor fogod elérni a megvilágosodást.
 
 
11. A Yama gyakorlat egy Mahavrata, vagyis univerzális fogadalom.
 
 
12. Minden egyszerű, stabil és kényelmes póz: Āsana.
 
 
13. Az Āsanák folyamatosan rögzítik a testet. A Pranayama ellenőrzi az elme tendenciáit. Pratyahara belső szellemi erőt ad. Ez eltávolít mindenféle zavaró tényezőt, és fejleszti az akaraterőt.
 
 
14. A Valódi Raja yoga koncentrációval kezdődik. A Koncentráció összeolvad a meditációval. A Meditáció pedig Samadhiban végződik.
 
 
15. Lélegzet-szabályozás, Brahmacharya, szattvikus élelmiszer, magány, csend, Satsanga, világi társaság kerülése, ezek támogatják a koncentrációdat.
 
 
16. Alvás, szórakozás, tárgyakhoz való kötődés,sóvárgás vágyak után, lustaság, megtartóztatás hiánya, torkosság, ezek akadályai a meditációnak.
 
 
17. Csökkentsd vágyaidat. Szenvtelenségben élj. Így fogsz a jógában haladni. A Vairagya segít leküzdeni az elmét.
 
 
18. Ne beszélj sokat. Ne sétálj sokat. Ne egyél sokat. Ne aludj sokat. Ne gyakorolj sokat.
 
 
19. Soha ne birkózz az elméddel meditáció alatt. Ne használj semmilyen erőszakos erőfeszítést a koncentrációban.
 
 
20. Ha gonosz gondolatok merülnek fel elmédben, ne próbáld kényszeríteni vagy vezetni őket. Add fel az ilyen akaratodat. Különben el fogod veszíteni az energiádat. Ezzel csak kifárasztod magad. Minél nagyobb erőfeszítéseket fejtesz ki, hogy legyőzd, a gonosz gondolatok kettőzött erővel térnek vissza. Légy közömbös. Legyél tanúja a gondolatoknak. A gonosz gondolatot pótold isteni gondolatokkal,és a gonosz gondolatok elmúlnak.
 
 
21. Soha ne hagyj ki egy napot se a meditáció rovására. Kiemelkedően fontos a folyamatosság. Amikor az elme fáradt, nem tud koncentrálni. Ne egyél nehéz ételt esti órákban.
 
 
22. Az elme három minőségben funkcionál -Sattva, Rajas és Tamas.
 
 
23. Az elme öt állomása:
 
 
Kshipta (vándorlás).
Vikshipta (gyűjtés).
Mudha (ostobaság).
Ekagra (egyhegyű).
és niródha (irányított).
 
 
24. A gondolatok szabályozásával a Sādhaka eléri a nagy Siddhiket. Ő lesz a mestere a mágikus képességeknek. Végül eléri az Asamprajnata Samadhit vagy Kaivalyát.
 
 
25. A Siddhik nagy kísértések. Ne fuss a Siddhik után. Ezek fogják a vesztedet okozni.
 
 
26. A Raja Yogi gyakorlatai a Samyama területén történnek,ami nem más mint a Dhārana, Dhyana és Samadhi egyesített gyakorlata. A Samyamában egy és ugyanazon időben kapsz részletes ismeretet egy tárgyról.
 
 
27. Irányítsd az elmét az Abhyasa (gyakorlat) és vairagya (szenvtelenség) által.
 
 
28. Minden olyan gyakorlatot Abhyasának neveznek, amely kiegyensúlyozza az elmét, és egyhegyűvé teszi.
 
 
29. Gyakorolnod kell a jóga tudományát folyamatosan nagy türelemmel és buzgalommal. Akkor el fogod érni a tökéletességet.
 
 
30. Koncentrálj a Trikutira (a két szemöldök közé), csukott szemmel.Ez a legjobb hely a koncentráció számára. Az elme így könnyen szabályozhatóvá válik.
 
 
31. Gyenge vairagya nem segít a tökéletes jóga elérésében. Helyette Para vairagya vagy Theevra vairagya, azaz intenzív szenvtelenség szükséges.
 
 
32. Tapas, Svadhyaya, Ishvarapranidhana minősülnek Kriya Yogának. Kriya Yoga hatékonyan és gyorsan tisztítja meg a szívet.
 
 
33. Az OM és a Bhava meditáció megszünteti a Sadhana akadályait, és segít elérni a Samadhit.
 
 
34. Avidya (tudatlanság), Asmita (egoizmus), Raga-Dvesha (vonzódás és idegenkedés), Abhinivesha (evilági életbe kapaszkodás) az öt Klesha azaz megpróbáltatás. El kell pusztítani ezeket a megpróbáltatásokat. Így el fogod érni a Samadhit.
 
 
35. Kétféle-Savikalpa Samadhi létezik:
 
Samprajnata vagy Sabija.
Nirvikalpa vagy Asamprajnata vagy Nirbija.
 
 
36. A Savikalpa vagy Sabija Samadhiban Triputi vagy a triász (megismerő, ismert és tudás) található. A Samskarák nem pörkölődtek meg.
 
 
37. Savitarka, Nirvitarka, Savichara, Nirvichara, Sasmita és Saananda a különböző formái a Savikalpa Samadhinak.
 
 
38. A Nirbija Samadhi vagy Asamprajnata Samadhi területén nincs triád. A Samskarák megpörkölődtek.
 
 
39. A Bhakta a Bhava-Samadhiba, a Jnani a Badha-Samadhiba, a Raja Yogi a Niródha Samadhiba érkezik.
 
 
Így végződik a Raja yoga
az Ashtanga yoga
vagyis a nyolctagú yoga.
 
 
 
 
 
 
 
VII. Adhyaya
 
Jnana-Yoga
 
1.Van egy Ātman vagy Eredeti lélek, amely független a testtől és az egyéni lélektől. Ez az Eredeti lélek halhatatlan, változatlan és végtelen. Ez az Ātman valóságos és szabad.
 
2. Ez az Ātman: Satchidananda. (Abszolút létezés, Abszolút tudat, Abszolút gyönyör). Létezik a múlt, jelen és jövő. Tehát ez Sat.Ez a tiszta vagy gondolat nélküli abszolút Tudatosság. Tehát Chit. Ez az abszolút gyönyör. Tehát Ananda.
 
3. Az irreális test elpusztul, de az Ātman halhatatlan. Szóval, ne bánkódj, ha valaki meghal. Mert lényegében mindenki Immortális Ātman.
 
4. Ez az Ātman nem árt senkinek. Ez a finom, mindent átható. Ez a legbelső Énje mindennek.
 
 
5. Ez az Ātman születetlen, halhatatlan, változatlan. Amikor a test meghal, Ő megmarad. Ezért nincs helye bánkódásnak, sajnálatnak és panasznak,. Légy mindig vidám.
 
6. A tűz nem égeti ezt az Ātmant, kard nem tud áthatolni ezen Ātmanon, bomba nem tudja elpusztítani ezt Ātmant, géppuskák sem tudják megölni ezt Ātmant.
 
7. Ez Ātman örök, ingathatatlan, kettősség-nélküli, önálló létező, Egyedülvaló Énség. Ezért, tudván ezt, nem kell bánkódnod, amikor az apa, anya, fiú, feleség vagy bárki meghal.
 
8. Ez a romlandó test biztosan elmúlik. De a lélek soha el nem pusztul. Te vagy a halhatatlan lélek. Ezért kerüld el a gyászt.
 
9. A Brahman vagy Ātman túl van az elme és a beszéd tartományán.Sőt túl van minden logika, ész, mentális folyamat, tudomány területén is. Meditációban kell megvalósítanod.
 
10. Nem lehet tagadni, vagy kétségbe vonni a létezését. Mindig úgy érzed, hogy létezel. Ez az Ātman vagy saját Önvalód létezése. Az Eredeti lélek ismerője felszámolja a kétséget.Ezért légy ismerője az Ātmannak.
 
11. Aki álmodik, az elkülönül a fizikai testtől. A mély alvásban, pedig nemcsak a testtől különül el, hanem az elmétől is. A mély alvásban élvezed a béke és a boldogság állapotát. Ez azt bizonyítja, hogy Te nem csupán test vagy, sem elme, hanem örök halhatatlan lélek vagy.
 
12. Csak egy valóság és igazság van. Ez Brahman vagy Ātman.Minden látszat irreális. Ez a Māya hatása, az illúzió ereje, ami elfedi Brahmant.
 
13. Valamennyi nevet és formát a halhatatlan Ātman ölt. Ez önmagában helyes felfogás.
 
14. A fájdalomnak és a bánatnak, tudatlanság az oka. A tudatlanságot a Brahma Jñana által lehet megsemmisíteni. Így minden szenvedés felszámolható.
 
15. Ez Ātman túl van időn, téren, ok-okozati összefüggéseken. Az idő, tér, ok-okozati összefüggés csak mentális képződmény.
 
16. Ahogy a kígyónak nézel egy kötelet, ugyanúgy láthatod ezt a világot, és a testet valóságnak a Brahman helyett.
 
17. Számold fel az illúziót, és a kígyó eltűnik; a kötél marad egyedül. Az Illúziót felszámolva ez a világ, és ez a test eltűnik. Egyedül az Ātman marad. Ez az Ātman vagy te. Tat tvam Asi.
 
18. Az Én-ség és az enyém-ség, és az érzéki élvezethez való kötődés tart téged a Samsara kerekében. Fel kell számolni ezeket, a fogalmakat. Azonosítsd magad a nem cselekvő, nem élvező Ātmannal. Így el fogod érni a halhatatlanság és az örök boldogság partjait.
 
19. Az Érzéki öröm csak szenvedés. Egy pillanatnyi izgalom, pillanatnyi érzés a húsban, pillanatnyi csiklandozás és karcolás az érzékek területén. Tudod, hogy örök boldogságot az Ātman adja egyedül.
 
20. Érdeklődj "Ki vagyok én?" A test szellem korlátait ledobva ismerd meg az Ātmant,és eléred a felszabadulást.
 
21. Folyamatosan gondolj a Halhatatlan, mindent átható Ātmanra. Add fel a test gondolatát,és el fogod érni az önmegvalósítást.
 
22. Te már szabad vagy. A Moksha nem egy dolog, amit el kell érni.Meg kell tudni, hogy te Ātman, vagy és felszabadulsz.
 
23. Pusztítsd el a Vasanákat, (a finom vágyakat) és Trishnákat,(sóvárgást.Ez vezet a megsemmisülés az elme. Megsemmisítése az elme vezet eléréséhez Brahma Jñana vagy bölcsesség az Én.
 
24. Ez a világ illuzórikus. Brahman egyedül valóságos.Te itt Brahman vagy. Realizáld ezt, és szabad leszel.
 
25. A felszabadult bölcs mindig boldog. Ő a saját Satchidananda Svaroopájában nyugszik. Ő mentes az önzéstől, vágytól, a gyűlölettől, a kapzsiságtól, a dühtől és az ellentétpároktól. Ő egyenlően lát mindent és elméje kiegyensúlyozott. Ő maga Brahman.
 
26. OM a szimbóluma Brahmannak. OM az igazi neve. Meditálj Om hanggal Bhaván és tárd fel annak jelentését. Így el fogod érni az önmegvalósítást.
 
27. "Én vagyok a mindent átható, Immortális lélek. Én vagyok a tiszta tudat. Én vagyok a Satchidananda Svaroopa. „Én vagyok a tanú. "
-Ezeken meditálj folyamatosan.
 
28. Vértezd fel magad ezekkel, a módszerekkel. Hallgasd meg a szentírások véleményét, életed minden területén tükrözd vissza azt, és meditálj rajta. Így fogja elérni az önmegvalósítást.
 
29. Te nem ez a romlandó test vagy. Te nem ez a változó elme vagy. Te mindent átható, halhatatlan, végtelen, változhatatlan Lélek vagy. Realizáld ezt, és boldog leszel.
 
30. Figyeld meg a levegőt. Úgy énekel soham, 'So' belégzés közben és "Ham", kilégzéskor. Ez emlékeztet téged az 'én vagyok Ő. "re. Meditálj a "soham" mantrával,és eléred az önmegvalósítást.
 
31. Én vagyok a test. Én cselekszem. Élvezem. Ő a feleségem. Ő az én fiam. Ez az enyém. "-Ezek a rabságod kijelentései.Én halhatatlan Lélek vagyok. Én nem színész vagyok,, nem élvező vagyok,. Én vagyok a lélek. Semmi sem az enyém. "-Ezek a szabadság kijelentései. 
 
Így végződik a Jñana yoga
Az Önvaló bölcsességének yogája.
 
 
 
 
 
 
 
VIII. Adhyaya
 
Adhyatma-Yoga
 
1. Ez a Világ nem önálló Valóság. Úgy tűnik, hogy létezik, Mert az örökkévaló Brahmant az Abszolútumot tükrözi.
 
2. Nincs Születés, Nincs halál. Gondolkozz, amit látsz, valójában nem létezik. Ami Nem létezik az elején és a végén, az a közepén sem lehet valódi létezés.
 
 
3. Az Érzéki Öröm a fájdalom oka. A fájdalom hiánya, az élvezet oka.Az Érzéki Öröm káprázatszerű, illuzórikus, röpke és szenvedéshez vezet. Az érzéki Öröm nem valódi öröm. Az Örök Boldogság Az Ātman.
 
4. Aki elpusztította vágyát valóban összehangolttá vált, Békés és Boldog.
 
 
5. A Düh és a vágy a múlté. Irányítsd a gondolatokat. Ismerd meg Önmagad. Élvezni fogod a Legfelsőbb, örök Béke állapotát.
 
6. A Vágy kielégíthetetlen, mert a Rajasból (szenvedélyből) született.A düh pedig a kielégítetlen vágy eredménye. Ezek a béke, a bölcsesség és az odaadás ellenségei. Légy Mestere először az érzékeknek, hogy a vágyat, amely érzékekben tartózkodik, legyőzhesd. Elmédet és intellektusodat, könyörtelenül a vizsgálat, szenvtelenség, odaadás és meditáció foglalja le.
 
7. A harag Rajas-ból születik. Ha a vágy nem elégül ki, düh képében mutatkozik. Meg kell ölni a haragot a megkülönböztetés, türelem, szeretet, meditáció, és az örökké nyugodt Atman azonosulás által.
 
8. Le kell győzni az alacsonyabb ént a Magasabb Én által. Megsemmisíteni a vágyakat. Kiirtani az egoizmust. Pusztítsd el az összes akadályt. Meditálj, és békésen pihenj saját legbelső Atman természetedben, amely létezés, tudat és az Abszolúte gyönyör.
 
9. Ha szeretnéd elérni a halhatatlanságot, túl kell látnod az ellentét-párokon.
 
10. El kell viselni bátran a hő és hideg, a fájdalom és a szomorúság, a nyereség és veszteség a siker és kudarc, valamint a megbecsülés és gyalázat két pólusát.
Így el fogod érni az elme egykedvűségét, ezért béke és nyugalom árad rád.
 
11. Ha kiegyensúlyozott vagy, öröm és fájdalom, nyereség és veszteség, győzelem és vereség tekintetében, tehát a bűn nem fog megérinteni téged, akkor nem érinthet a tevékenység gyümölcse sem.
 
12. Tartsd távol az érzékeidet a vonzás és taszítás pólusaitól. Ennek elérése esetén uralkodni tudsz az érzékeken. Fegyelmezni tudod az érzékeket és az elmét. Többé nem fog érinteni semmi, még akkor, sem ha felettébb irritálnak az érzéki objektumok.
 
13. Aki mentes a vágyaktól, sóvárgástól, kötődéstől, az önzéstől és az enyém-ségtől, az eléri az Örökkévaló Békét.
 
14. Állj fel. Uralkodj az érzékeken. Az Atmant keresd! Pusztítsd el az összes kétséget a Satsanga, tanulmányozás, vizsgálat, meditáció és bölcsesség által.
 
15. Cselekedeteidet ragaszkodás nélkül végezd. Hozd egyensúlyba a sikert és a kudarcot.
 
 
16. Önzetlen cselekedetek megtisztítják a szívedet, és elvezetnek a bölcsesség kapujához.
 
17. Folyamatosan végezz önzetlen tetteket. A szívedet tisztítsd meg ezáltal. Így fogod elérni a halhatatlan boldogságot.
 
18. Gondolkozz így, és érezd, hogy a Prakriti vagy Svabhava vagy Guna tesz mindent. Azonosítsd magad a cselekvés-nélküli Ātmannal, a Csendes Tanúval és ez által felszabadíthatod magadat a rabságból.
 
19. Bízd magad az Úrra. Erősítsd meg az elméd. Szabadulj fel a egoizmus, birtoklásvágy alól. Ne legyenek tettek, amik megkötnek téged. Égesd el az egoista tettek csíráit a Bölcsesség tűzében. A bölcsességben fogant tettek már nem cselekvések egyáltalán. Az örök boldogság és a béke ez által elérhetővé válik.
 
20. Meg kell hódítani az elme és az érzékek területét. Ez a megvalósítása az Örökkévaló Béke szigetének.
 
21. Borulj le a Guru elé. Hódolatodat bátran fejezd ki a Guru felé. Engedelmeskedj neki. Őrizd meg a tanításait. Tapasztalhatod, hogy növekedni fogsz a spiritualitás területén. A fátyol lehull. Te pedig el fogod érni az önmegvalósítást.
 
22. Minden művelet eredményeként a Jnana vagy bölcsesség mutatkozik.A Bhakti is a bölcsességben végződik. Bhakti nélkül a Jnana lehetetlen.
 
23. Minden cselekvés legmagasabb szintje az Atman megismerése. Nincs tisztítóbb folyamat ebben a világban, mint a Brahma-Jnana.
 
24. Látás, hallás, tapintás, szaglás, étkezési, mozgás, beszéd, kapzsiság, stb, az érzékek cselekedetei. Az Ātman a néma tanú. Te vagy valóban az Ātman, a Tanú, Sakshi vagy. Soha ne felejtsd el ezt.
 
25. A Sama Drishti, nem más, mint a Minden lényt egyenlőnek látás.
Íme, csak az egyik Önvaló vagy, a sok élőlény közül. Az Ātman minden lényben ugyanaz. Legyenek azok a hangyák, kutyák, tehenek, lovak, vagy elefántok.
 
26. Tudatoddal ragadd meg az Úr kezét és szegődj az emberiség szolgálatába. Mindig gondolj Śīvára. Hamarosan és könnyen eléred az Isten-megvalósítást.
 
27. Bármit is teszel, amit eszel,amit adsz, bármilyen lemondást csinálsz, csináld úgy, mint egy felajánlást az Úrnak. A szíved így kell megtisztítani. Nem lesz kötelező cselekedet. Hamarosan eléred az Urat.
 
28. Ápold az isteni tulajdonságokat: alázat, ártalmatlanság, tisztaság, állhatatosság, önuralom, szenvedélymentesség, hivalkodásmentesség, nyitottság, kiegyensúlyozottság, bátorság, haragmentesség, önuralom, lemondás, őszinteség, igazmondás, könyörület, megvesztegethetetlenség, kitartás. El fogod érni így a bölcsességet a Brahma-Jnanát.
 
29. Légy óvatos. Légy éber. Légy szorgalmas. Légy éber. Az érzékek nagyon viharosak. Minden pillanatban ledobnak a tudatlanság szakadékába. Mindig csinálj Japa meditációt, ne Kirtant. Meditálj szüntelenül.
 
30. A bűn csak egy tévedés. Az Önismeret el fog égetni minden bűnt. Az Úr neve el fogja pusztítani az összes bűnödet. Ezért, ismételd az Ő nevét és megvalósítod az Ātman Bölcsességét.
 
31. Legyen hited a saját Önvalódban, a Brahman létezésében, a tanításokban, a tanítóban, a szentírásokban. Nélkülük nem lehet elérni az Önmegvalósítást.
 
32. Íme, az Úr, a Nap ragyogása, a virágillat, a ragyogó tűz, a víz íze, a madarak, állatok, a levegő, éter, az elme, az értelem, a szív, A hang, a zene.
 
33. Az Úr egyformán ott tartózkodik minden lényben. Ő múlhatatlan. Ő a biztos part. Ő a támogató, és az élvező. Aki így lát, tényleg lát.
 
34. Legyen határozott a Brahmacharya fogadalmad. Irányítsd az érzékeket és az elmét. Hagyd el a kapzsiságot. Műveld a szenvtelenséget. Ellenőrizd az egyhegyű elmét. Ülj le folyamatosan a Padma, Siddha vagy Sukha vagy Svastika ászanába. Meditálj és gyakorold a yogát. El fogod érni a szupertudatos Samadhi állapotot.
 
35. Látni fogod, hogy az Egy Ātman minden lényben ott van, és minden lény az Ātman.
 
36. Szedd össze magadat. Semmisítsd meg az összes belső és külső érzéki kapcsolatokat. Kerülj Összhangba a Végtelennel. Találja meg az örömödet a saját Ātman-jellegedben. Vedd észre a halhatatlan, romolhatatlan gyönyört.
 
37. Irányítsd az érzékeket és az elmét, a meditáció alatt. Ne engedd, hogy az elme csapongjon az érzéki tárgyak közt. Újra és újra vondd vissza az elmét és rögzítsd azt az Úrra.
 
38. Terlepedj le az Örökkévaló lábánál. Legyél kiegyensúlyozott. Fájdalom és bánat nem nyúl hozzád.
 
39. Örülj az Ātman ragyogásában. Légy elégedett az Ātmannal. Légy elégedett az Ātmannal. Nyugodj le az Ātmanban. Az Ātman a te gyökérzeted. Minden vágyad teljesül és elégedett leszel. A szíved tele lesz az Ātman fényével.
 
40. Rajas szenvedély, mozgás. Az evilági életre való szomjat okozza. Tehetetlenséget, sötétséget. Ezenkívül fejetlenséget, lustaságot, hanyagságot és a lustaságot okoz. Sattva a tisztaság, harmónia. Béke és boldogság árad belőle.
 
41. Amikor Rajas van túlsúlyban, a Sattva és Tamas alá vannak rendelve. Amikor a Sattva van túlsúlyban , akkor a Rajas és Tamas van alárendelve. Amikor Tamas kerül túlsúlyba,a Sattva és Rajas lesznek az alárendeltek.
 
42. Álszentség, képmutatás, arrogancia, önteltség, düh, durvaság, a démoni tulajdonságok. Ezek ellenségei a bölcsességnek és odaadásnak. Ezek akadályok a yoga útján. Meg kell ölni őket könyörtelenül.
 
43. A Szattvikus étel segít Yoga Sadhana kivitelezésében. Vegyél zöldséget, spenótot, tejet, gyümölcsöt, árpakenyeret, tököt, és ghíít. Ha ezeket választod egészséges, leszel. Eljön életedbe a vitalitás, energia, életerő, az öröm és vidámság. Ezek finom, és kellemes ételek.
 
44. Add fel a chilit, a fanyar, csípős, száraz, égő érzést okozó, vagy túl sós dolgokat. Ezek Rajasikus anyagok, amelyek fájdalomhoz és betegséghez vezetnek. El kell hagyni őket.
 
45. Ami avas, rothadt, ételmaradékok, a tojás, a hal, stb, tamaszikus élelmiszer. Add fel ezeket, a dolgokat is.
 
46. Tiszteld az isteneket, a tanítódat, a bölcseket, a yogikat, a szenteket és Sannyasinokat, a tanult brahminokat. Tisztulj meg! Figyelj a lemondásra. Gyakorold az Ahimsa elvet. Ez a szigor: a test aszkézise.
 
47. Ha Beszélsz, mindig az igazságot mondd. Csak olyat mondj, ami a szeretetet,a jótékonyságot segíti elő. Ez a szigor: a beszéd aszkézise.
 
48. Légy egykedvű. Légy vidám. Legyél ön-vezérelt. Legyél tiszta a természetben. Irányítsd a gondolatokat. Ez a szigor: az elme aszkézise.
 
49. A falánk alkalmatlan a jógára. Aki éhes nem tudja gyakorolni a jógát. Hasonlóképpen, aki tele van a hasa, ha sokat, vagy aki nagyon keveset alszik, és legtöbbször Rajaszikus tevékenységet folytat az is alkalmatlan a jógára. Fogadd el az arany középútat. Ez a bölcsesség ösvénye.
 
50. Aki hasonlóan viszonyul az ellenségéhez és barátjához, aki kiegyensúlyozott az öröm és fájdalom, hő és hideg, a becsület és a gyalázat, megrovás és a dicséret területén, akik nem kötődnek és az egoizmus nem jellemzi őket, aki harmonikus, aki könyörületes, akiben nincs gyűlölet, az olyan lény, mint egy valódi bhakta. Ő átlépte a három minőséget,és megvalósítást vitt véghez.
 
51. A felszabadult bölcs mentes a szenvedély, ragaszkodás, félelem, harag, önzés kategóriáitól. Elméje kiegyensúlyozott és egyenlő látással rendelkezik.
 
52. Senki sem tudja megölni vagy elpusztítani, mert az vagy lélek, nagyon finom, alaktalan. Ez a halhatatlan Lélek.
 
53. Mindennél nagyobb, túlszárnyalja az érzékeket. A Tiszta értelem nagyobb, mint az elme. De az Ātman nagyobb, mint az értelem. Semmi sem nagyobb, mint az Ātman.
 
54. A Brahman érzékek nélküli, elme nélküli, Prana nélküli, minőség nélküli. Ő belül van, és mégsincs a lényekben. Ő rendkívüli finomságával áthatja a lényeket.
 
55. Ő a fények fénye. Ő túl van a három minőségen. Ő a bölcsesség. Ő elérhető a bölcsesség által.
 
56. Csakúgy, mint egy nap megvilágítja az egész világot, az egy Brahman megvilágít minden értelmet.
 
57. Irányítsd az érzékeket és az elmét. Égess el minden vágyat. Törekedj buzgón és intenzíven. Öld meg a félelem és a harag démonait. El fogod érni a Felszabadulást vagy a végső boldogságot.
 
58. Gondolj a Brahmanra. Meditálj a Brahmanon. Egyesülj a Brahmannal.
 
 
Így végződik Adhyatma yoga.
 
 
 
 
 
 
IX. Adhyaya
 
Kundalini-Yoga
 
1. Kundalini az alvó, összetekeredett kozmikus hatalom, amely megalapoz minden szerves és szervetlen anyagot bennünk.
 
2. "Kundala" formája olyan, mint egy összetekeredett kígyó.
 
3. A Kundalini yoga foglalkozik azokkal a gyakorlati módszerekkel, amelyek felébresztik ezt a nagyszerű ősi erőt.
 
4. A Kundalini yoga egy egzakt tudomány. Ezzel irányítható a Kundalini Sakti, a Sat-csakrákban, Az alvó Kundalini Sakti felébresztése után a a Sahasrara Chakrában (koronacsakrában) egyesül az Úr Sivával.
 
5. A Kundalini yogát még Laya yoga néven is ismerik.
 
6. A (Chakra-Bheda) hat központot áttörve a Kundalini Sakti a fejtetőig hatol.
 
7. Ászanák, bandhák, mudrák, Pranayama segítséget nyújtanak a Kundalini felébresztésében.
 
8. Neti, Dhauti, Nauli, Bhasti, Kapalabhati és Trataka a Shat-Kriya vagy hat Yoga Kriya.
 
9. Mula-Bandha, Jalandhara-Bandha, Uddiyana-Bandha, Maha-Bandha-a fontos bandhák.
 
10. Maha-Mudra, Yoni-Mudra, Sambhavi-Mudra, Khechari Mudra, Sakti-Chalani Mudra és Vipareeta-Karani Mudra a fontos mudrák.
 
11. Sarvangasana, Sirshasana, Paschimottanasana a fontos asanák.
 
12. Ismerd meg az ászanákat, Pranayamát, bandhákat és mudrákat egy Siddha Yogi Guru által.
 
13. A Guru, aki teljes mértékben világosságot gyújt benned, aki minden isteni erényt neked ad, aki képes eloszlatni a kételyeid, és aki megismerteti tanítványaival a yoga utat.
 
14. A Guru továbbítja kegyét, a tanítványnak a Sankalpa (gondolatok) Drishti (látás), Sakti-Sanchar (érintés) által.
 
15. A Sadhakának be kell tartania a tökéletes megtartóztató étkezést.
 
16. Szattvikus élelmiszert kell magához vennie, de mértékkel. A falánk tanítvány ne is álmodjon sikerről a yoga területén.
 
17. Akinek szilárd hite van a szentírásokban, aki betartja a Sadachara (helyes magatartást), aki állandóan kötelezi magát a szolgálatra az ő Guruja felé, aki mentes a vágytól, a haragtól, érzékcsalódástól, kapzsiságtól, hiúságtól, gyűlölettől és önzéstől és felébreszti a Kundalinit, az gyorsan eléri a Samadhit és a tökéletességet.
 
18. Az első lépés a Kundalini yogában a Nadik megtisztítása.
 
19. Kanda a reprodukciós szerv, a végbélnyílás és a gyökér között található. Ez tojás alakú. Ez a központja az asztrális testnek. A yoga-Nadik ebből a Kandából erednek.
 
20. A Nadik, az asztrális csövek alkotják az asztrális anyagot. A Prána áramlatokat ezek szállítják.
 
21. Összesen 72.000 Nadi létezik. Ezek közül három a legfontosabb.Ida, Pingala és Sushumna.
 
22. Amikor a Kundalini felébred, a Sushumna Nadin át felmegy a gerincoszlop mentén..
 
23. A Sushumna Nadi a Muladhara csakra szintjétől ered a Brahmarandra vagy a koronacsakra szintjéig.
 
24. Amikor a Sushumna-Nadi áramlásban mindkét orrlyuk résztvesz, akkor csodálatos a koncentráció és meditáció.
 
25. Meg lehet változtatni a lélegzet áramlását a Ida és Pingala Nadik ra való koncentráció révén a bal és a jobb orrlyuk váltogatásán keresztül Khechari Mudra stb
 
26. Ha erőteljesen gyakorlod a Pranayama folyamatát, édes nektárrá válik számodra.
 
27. Aki chitta-suddhi ( tiszta szívű) az nagy haszonra tesz szert a Kundalini Sakti ébredése által.
 
28. De aki rabja érzéki örömöknek, aki arrogáns, büszke, becstelen, hazug, aki nem tiszteli a Gurut, a szádhukat és szenteket,az soha nem fog sikereket elérni a Kundalini yoga területén.
 
29. A Kundalini Sakti áthalad a Muladhara, Svadhishthana, Manipura, Anahata, Vishuddha, Ajna csakrákon és végül belép a Sahasrarába a fejtetőn lévő koronába.
 
30. A yogi eléri a különböző Siddhiket minden Chakra érintésekor, és különböző fokozatokban megtapasztalja az Anandát (boldogságot).
 
31. Anima, Mahima, Laghima, Garima, Prapti, Prakamya, Vasitvam, Ishatvam a fő 8 Siddhi.
 
32. Doora-Darshana (tisztánlátás) doora-sravana (tisztánhallás), Manojaya (elmekontroll), Kamarupa, Parakaya Pravesha, Iccha-Mrityu (vágytalanság) a kisebb Siddhik.
 
33. Ahogy a Kundalini szintről szintre emelkedik az elme teljesen nyitottá, válik. A yogi különböző látomásokat tapasztal, a tudás és a boldogság lesz a domináns számára.
 
34. Amikor eléri a Sahasrara csakrát, a yogi megkapja a legnagyobb tudást és boldogságot. Mert eléri a legmagasabb fokát a yoga létrájának. Ő minden tekintetben semleges lesz. Ő egy teljes értékű Yogivá vált.
 
35. Végül a yogi eléri a nirvikalpa Samadhit, a szupertudatos állapotot.Az intuíciója fénylik. Valódi tudás ragyog benne.
 
36. Ezek azok a jelek, amelyek jelzik, hogy a Kundalini már felébredt, szenvedélymentesség, vakmerőség, öröm, extázis, a béke, a nyugodt lelkiállapot, Siddhik illetve hatáskörök, elégedettség.
 
37. A Kundalini erő szerető odaadással is felébreszthető, erős, tiszta, ellenállhatatlan, dinamikus akarattal, illetve a Guru kegye által és a Mantra vibrálással szintén.
 
38. A Kundalini Yogi eléri a Bhuktit (élvezetet) és Muktit (felszabadulást).
 
 
Így végződik Kundalini yoga
 
 
 
 
 
 
X. Adhyaya
 
 

Mantra-Yoga

 

1.Mantra yoga egy egzakt tudomány. "Mananat trayate iti mantrah '-a Manana (állandó gondolkodás és emlékezés), mely által felszabadulhatsz a születések és az elhalálozások körforgásából.

 

2. Minden Mantra valamely Rishitől származik. Mert csak bölcs lehet, aki mantrát ad a világnak. Egy Dēvata vagy természetfeletti lény a mérő, amely szabályozza az inflexiós hangot, a Bija vagy mag, pedig egy különleges erővel ruházza fel. Śakti vagy az energia a pillére a Mantrának, amely támogatja és teszi erőssé a Mantrát.

 

3. A Mantra isteni, mert a Mantrában egy Dēvata lakhelye van. A Mantra így maga a Dēvata. A Mantra isteni hatalom, Dēvī Śakti, megnyilvánul a Mantra testében, és szilárddá teszi. A Mantra állandó hittel, és odaadással való ismétlése a tudat tisztaságát növeli. A Śakti vagy Erő, tisztítja és felébreszti az aspiránst. A Caitanya Mantra a rejtett Mantra, és megadja az Sādhaka-nak a Siddhi Mantrát, a megvilágosodást, a szabadságot, a békét, az örök boldogságot,és halhatatlanságot.

 

4. Azáltal, hogy a Sādhaka állandóan ismétli a Mantrát, magába szívja az erényeket és a Mantrában lakozó istenség erejét. A Surya Mantra ismétlése egészséget, hosszú életet, életerőt, vitalitást, és ragyogást ad. Ez eltávolítja az összes betegséget. Ellenség nem tehet kárt benne. Az Aditya-hridayam ismétlése kora reggel nagyon előnyös. Az Úr Rāma az által győzte le Ravana démonkirályt,hogy Agastya Rishi az Aditya-hridayam mantrát ismételte.

 

5. Mantrák formájában lehet dicséretet tárolni az istenségek számára, de ugyanúgy lehetnek idézőformulák is bizonyos mantrák, amelyek által irgalmat és segítséget lehet kérni az istenségektől.

 

6. Néhány mantrával lehet Ellenőrizni, illetve irányítani a gonosz szellemeket. A hang ritmikus rezgései által formák keletkeztethetőek. A mantrák szavalása kiváltó oka lehet egy bizonyos istenség megjelenésének. Ilyen esetekben konkrét formát is ölthet az istenség.

 

7. A Sarasvati Mantra "OM Sarasvatyai Namah" ismétlése bölcsességgel és jó intelligenciával ajándékoz meg. Inspirációkat kapsz és tudsz verseket írni. Ismétlése "Om Sri Mahalakshmyai Namah" vagyont ruház rád, és a szegénységet eltávolítja. A Ganesha Mantra eltávolít minden akadályt minden vállalkozásod elől. A Mrityunjaya Maha Mantra megakadályozza a baleseteket, gyógyíthatatlan betegségeket és hosszú életet, halhatatlanságot ajándékoz annak aki ismétli. Ez egy moksa Mantra is.

 

8. A Subrahmanya Mantra "Om Saravanabhavaya Namah" ismétlése bármely vállalkozást sikeressé, dicsőségessé tesz. Ez elűzi a gonosz isteneket és a gonosz szellemeket. A Sri Hanuman Mantra "Om Hanumanthaya Namah" ismétlése győzelmet és erőt fog ajándékozni. A Panchadasakshara és Sodasakshara (Sri Vidya) ismétlése által gazdagságot, hatalmat, szabadságot, stb kapsz, mindent, amit akarsz. Meg kell tanulnod ezt a tudást egy Gurutól.

 

9. A Gayatri vagy Prānava vagy Om Namah Sivaya, Om Namo Narayanaya, Om Namo Bhagavate Vasudevaya, hittel és odaadással való ismétlése százezer alkalommal, a Mantra Siddhi ajándékával ruház fel.

 

10. OM, soham, Sivoham, aham Brahmasmi a moksa mantrák. Ez segít elérni az önmegvalósítást. Om Sri Ramaya Namah, Om Namo Bhagavate Rudraya olyan Saguna mantrák, amelyek lehetővé teszik, hogy elérd először a Saguna megvalósítást, majd a végén a Nirguna megvalósítást.

 

11. A gyógyító Mantra használ skorpiócsípések és kobramarások ellen is. naplementekor vagy napfelkeltekor kell ismételni a Siddhi Mantrát.

 

12. A hatékonyságát növelni lehet,ha valaki vízben állva mondja a mantrát..

 

13. Ismételd meg a Mantrát hittel és odaadással rendszeresen. 40 napon belül eredményes lesz a gyógyító ereje. Már kora reggeli fürdő vétele után el lehet kezdeni. Ügyelj a megtartóztatásra és a diétára. 40 napig kell élni tej és gyümölcsdiétán.

 

14. Krónikus betegségek is gyógyíthatóak mantrák által. A Mantrák erős lelki hullámokat vagy isteni rezgéseket generálnak. Ezek behatolnak a betegek fizikai és asztrális szerveikbe és eltávolítják a szenvedések kiváltó okait. A tiszta Sattva vagy isteni energia kitölti a sejteket.Ezek elpusztítják a mikrobákat és élénkíti a sejteket és a szöveteket. A szattwikus energiák a legjobb, leghatásosabb antiszeptikumok és fertőtlenítőszerek. Sokkal hatásosabb, mint a ultraibolya sugarak vagy Röntgen sugárzás.

 

15. A Mantra Siddhivel nem szabad visszaélni, a többiek kárára. Azok, akik visszaélnek a Mantra hatalmával, mások megsemmisítése helyett magukat semmisítik meg a végén.

 

16. Azok, akik használják a Mantra gyógyító hatalmát, legyen az kígyómarás, skorpiócsípések és krónikus betegségek, nem fogadhatnak el semmilyen ajándékot, vagy pénzt. teljesen önzetlennek kell lenniük. Nem szabad elfogadni, még gyümölcsöt vagy ruhát sem. Ők elveszítik a hatalmat, ha önző célokra használják a Mantra hatalmát. Ha teljesen önzetlen valaki, akkor szolgálja emberiséget,ezért erejük nőni fog az Úr kegyelméből.

 

17. Aki elérte Mantra Siddhit, az tud gyógyítani kobramarást vagy skorpiócsípést, vagy krónikus betegséget puszta érintéssel. Ha egy embert megmar egy kobra, a Mantra Siddha küldjön táviratot. A Mantra Siddha írja le a Mantra szövegét, amikor ez felolvasásra kerül, a férfi, (akit megharapott egy kobra) gyógyíthatóvá válik. Ez egy nagy csoda! Vajon ez nem a Mantra hatalmas erejét bizonyítja?

 

18. Kérj a saját Gurudtól egy mantrát. Vagy imádkozz a Ishta Devatához és kezd a Japa meditációdat egy tetszőleges Mantrával, ha úgy találod, hogy nehéz, amit a Guru adott..

 

19. Kívánom, hogy minden Mantra yogi érjen el Siddhiket,amely által isteni gyógyítók és valódi jótevők lesznek. A Mantra gyógymód által a világ is jobbá válik.

 

20. A Mantra gyógyít, ezért isteni gyógyító központokat kell kezdeményezni a világ minden táján!

 

Így végződik MANTRA YOGA